Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 4 mars 2018

Vasaloppet

Sovmorgon. Ligger kvar i sängen och kollar Vasaloppet. Snart frukost. Tror jag ligger kvar i sängen och äter den. Följer en vän som kör Vasaloppet. Impad faktiskt. Fattar inte hur man klarar det. Men sen kan jag ju inte åka skidor heller iof sig haha 

Idag ska jag försöka ta mig ut på en liten promenix. Jag ska knyta lite mala. Läsa. Men mest bara ta det lugnt. Det är en sån där dag när lusten och energin verkar lysa med sin frånvaro och då passar det bra att bara göra saker man känner för. Inga måsten. Bara vara. 

Igår sov jag bort hela förmiddagen. Låg fram till lunch. Svärmor och Ingemar kom på en fika.

Jag gick en runda sen åkte vi på fika hos Patric Tilda och Malva. Hon visade stolt upp sin nya säng. Lilla skruttan. 

På kvällen hämtade vi mat från Kolgrillen. Galet gott. Fick matkoma deluxe. Kunde inte röra mig sen. Ryggläge i soffan och kollade mello. 

Ny vecka imorgon. Jag hoppas innerligt jag repar mig lite och får mer energi. 

Det händer nämligen lite denna veckan som jag gärna vill kunna hänga med på. 

Vi startar med tisdag. Då har Emma studiedag och ska äntligen ta bort gipset. 

Sen är det lite annat gott och blandat och roligt inplanerat denna veckan. Längtar. Nu behöver jag ut från huset och ha lite kul. 


Ha en skön söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar