Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 29 mars 2018

Otur

Väcktes i morse. Skulle duscha och klä på mig inför op. 

Ligger redo i sängen när dom kommer in och säger att min operation måste skjutas fram till i em. Flera akuta op har kommit in. 

Måste ändå vara fastande och skulle få dropp. Görs redo för det men då kom nästa läkare in. Operationen inställd. Kaos med flera akuta op. Det är ju inte bara att operera mig. Både öronläkare och neurokirurg måste vara med. Tyvärr. 

Så jag går snällt vänta på en ny tid. Sååå segt. Hopplöst. 

Men men. Vad ska jag göra åt det. Frustrerande såklart. Men samtidigt så visste jag innan att det kan bli så. Akuta op går ju givetvis före och det är ju inget man kan förutspå. 

Bara att andas, låta det passera och gilla läget. 

Sånt är livet. Är liksom van att mitt liv är motigt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar