Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 5 mars 2018

Konstig

Har alltid fått höra att jag är konstig som har lingonsylt till korvstroganoff. Varför då? Innan man säger nåt borde man testa. Det är verkligen gott. 


Emma har tagit efter mig och har oxå lingon till. Prova vet ja! Godare än man kan tro. 

Idag har jag banne mig inte gjort ett skvatt. Vilat, vilat, vilat, vilat. Gick upp vid 17.30. Gjorde mat och sen tänkte jag lagt mig igen efter middagen men kände att jag var tvungen att vara uppe en stund. Satte mig och försökte pärla en stund. Hade en idé i huvudet och jag försökte få till det. 

Blev ganska bra 


Men jäklar vilken tid det tog. En timme för att pärla ett armband ??!!  Brukar ta mig max 10 min. Nu testade jag visserligen nåt nytt men inget avancerat direkt. Tycker det är kul att pärla men det är fortfarande lite för pilligt. Jag mår nästan illa nu av att ha suttit och koncentrerat mig. 

Men...jag höll mig uppe en stund iaf. Jag behöver vara lite sysselsatt. Annars ligger jag bara o vilar eller sover. Tror banne t o m att sängen börjar bli less på mig. 

Ska bli kul att komma iväg lite imorgon. Hoppa ur myskläderna och känna sig lite levande igen. 

Och så håller vi alla tummar och tår för Emmas skull. Schas gips, schas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar