Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 8 mars 2018

Sex and the city

Kan inte sova. Ligger och funderar på miljoner grejer. Nu tänker jag på bröllopsklänning. Bara så där. Märkligt. Ena dagen planerar jag min egna begravning nästa tänker jag på bröllop. 

Vi gifte oss på en strand i Thailand för 9 år sedan.  En väldigt mysig dag och ett otroligt härligt minne. Ett enkelt och fint bröllop. Precis som vi ville ha det. Barfota på en strand. Havet. Palmer. Bara vi. ( min syster, Patric o lilla Emma oxå )


Jag är ingen sån där tjej som är så särskilt romantisk eller bröllopsaktig av mig. Minns inte ens vilket datum vi gifte oss. Och har liksom inga krav på att vi ska fira bröllopsdag. Vet ju som sagt inte ens själv vilken dag det är. Ooops! Vet enbart hur många år sedan det är pga av att jag minns hur gammal Emma var då. 

För det första skulle jag lipa ihjäl mig om jag gifte mig tillsammans med familj och vänner. Och jag skulle inte kunna bara sitta vid ett bord under middagen/bröllopsfesten och att andra liksom styr. Jag är ett kontrollfreak så jag skulle behöva vara toastmadame på mitt egna bröllop i så fall. Och kökspersonal. Och servera. Och sköta underhållning och musik. Förmodligen hålla tal själv oxå. Ha ha ha. Jag älskar att fixa fester. Men jag har svårt för att själv bli firad/uppvaktad. Tycker inte om att fira min födelsedag heller. Vill alltid försöka komma undan det. Tror att jag har nån konstig tanke att jag liksom inte är värd att firas eller uppvaktas. Vill heller inte vara till besvär. Man ska inte behöva göra nåt för min skull, typ. Vet inte varför jag är sån. Kanske är nåt jag borde ta upp på terapin. 

Men tillbaka till bröllop. Jag är kanske ingen typisk bröllopstjej själv men jag älskar däremot att gå på bröllop. Vi fick nyligen inbjudan till ett. Det är så fint med bröllop.  Så mycket kärlek och glädje. Älskar det. Jag kanske är lite romantisk ändå. 

OM jag skulle gifta mig igen så har jag hittat min drömklänning. (Innerst inne så är jag väl som alla tjejer och drömmer om att få vara prinsessa för en dag)


Hur fin är den inte??? 

På tal om fin klänning. Såg ni Wahlgrens värld ikväll? Dom gjorde en tjejresa till Dubai. Sex and the city-tema. Ååå vad jag skulle vilja göra en tjejresa. ”Freaka ut” totalt med kläder och smink. Dricka bubbel, dansa,skratta. Kanske vore nåt att planera?

Ja. Det var kvällens tankar och funderingar. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar