Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 7 mars 2018

David Batra


Ikväll hoppade jag ur myskläderna. 


Vi har vi varit ute och käkat på Grilleriet. Väldigt gott. Jag tog Halloumiburgare. Lyxade även till det med ett glas cava. 

Sen var vi på David Batras show, Elefanten i rummet. 


Som jag skrattade. Alltså jag höll på att få panik ibland. Fick ingen luft. Det gjorde ont i revbenen. Jag visste inte hur jag skulle sitta. Tårarna rann av smärta(revbenen) ,lycka och glädje.  Jag skrattade konstant i 90 min. 

Fan vad jag älskar Batra. Skulle velat ta hem honom och ha honom här hemma i en liten låda. Typ som Baymax i Big Hero 6. Och ta fram honom när jag ville skratta. 

Underbara Batra. Han fick mig att må så himla bra ikväll. Eufori. 

Folk ställde sig upp och applåderade honom i slutet. Bästa showen!

Det roligaste av allt. En stund innan vi skulle gå in och sätta oss träffade vi Patrics pappa Martin och hans fru Kicki. Dom undrade om vi skulle byta platser för dom satt längst fram och var oroliga att Batra typ skulle säga nåt till dom, ställa frågor eller så. Vi bytte inte platser. 

När showen precis hade börjat så kom Martin och Kicki in sent till sina platser, längst fram. Så Batra började givetvis driva med dom direkt. Och i slutet tog han upp dom på scen och dom skulle vara med i en liten teater där det var ett kärleksdrama. Jag skrattade så jag höll på att bryta ihop totalt. 

Underbart roligt. 


Var tvungen att skriva till Batra efter showen. 


Har ni inte sett showen så se den. Jag lovar att ni kommer skratta. 

Nu ligger jag nerbäddad med ett leende på läpparna. En känsla av lyckorus i kroppen. Den här känslan vill jag behålla. Att få skratta är verkligen en bra medicin både för kropp och själ. 

Nu hoppas jag på att få en hel natt sömn oxå med härliga drömmar.

Men... är livrädd att vakna och akut behöva gå på toa. 

VARNING FÖR KÄNSLIGA LÄSARE! 

Det kan nämligen hända att det sker en olycka inatt. Haha. Jag har  fått utskrivet laxermedel. Jag tog det nyss. Min mage strejkar nämligen totalt. Och skulle det sätta fart på magen under natten så kan det bli liiiiiite körigt då det tar en halvtimme för mig att ta mig ut sängen. Ooops! 🙈

Fortsättning följer ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar