Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 1 mars 2018

Utvecklingssamtal 

Idag har varit en ganska bra dag. Har haft lite ont men det är självförvållat. Hoppade över både morgon och lunch-medicinen. Jag överlevde. Och jag har haft så mycket mer energi, trots smärtan. Dom där jäkla pillerna gör mig bara slö. 

Jag fixade i min garderob. Hade panik för nåt tag sedan och tyckte inte jag hade nåt att ta på mig. Så varenda plagg var bortslitet från galgen och låg intryck i garderoben. Ooops! Men nu är det fint igen. 

Färgade och slingade håret. Gör det nästan alltid själv. Brukar göra det hos frissan en gång om året. Oftast innan midsommar så man blir sommarfin. Men det funkar lika bra att göra det själv. 

Jag tog ett bad och la mig och sov i nån timme. Tog en promenix till skolan o hämtade Emma. Vi gick till affären. Väntade på Micke och sen tillbaka till skolan på utvecklingssamtal. 

Inga problem med Emmis. Högt betyg i det mesta. Hennes favoritämne är matte och engelska. Hon är väldigt duktig på att läsa och skriva. Hon läser oerhört bra. Läser med inlevelse och det är spännande att lyssna när hon läser. Det lönar sig att läsa mycket sagor för sina barn. Älskar att hon ofta önskar sig böcker. Och att hon gillar att gå till biblioteket och låna. 

När vi kom hem tog vi en fika. Jag köpte mig en semla. Eller rättare sagt, jag köpte två. Men dom var oerhört små. Minisemla. Det var jag värd efter att ha lyckats gå till skolan idag. Det tar mig normalt 10 min. Idag tog det över 20 min. Gick inte så snabbt men skönt att komma ut lite. 


Gjorde middag. Emmas val i dag var thai. 


Åååå vad jag längtar efter Thailand nu. Ge mig sol och värme. 


Så sugen på att boka en resa nu. Älskar mitt Thailand. Får aldrig nog. 

Efter middagen kom Patric o Malva hit på en kvällsfika. Hon ville stanna och sova över.              -Näää hem. 

Lilla gumman. Så fort jag mår bättre ska hon självklart få sova över. 

Hon är så mysigt och rolig nu. Och pratar väldigt mycket. Faster heter Emma och farmor heter Malin sa hon flera gånger. Och Acki heter Micke. Hahaha. Sötis. 

Nu ska jag krypa ner. Väldigt trött men känner mig ändå lite piggare och gladare idag. Tänk vad frisk luft kan göra. ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar