Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 23 mars 2018

Sus och brus

Malva sover. Vi har haft en väldigt mysig kväll. Hon har badat. Vi har lekt med dockor.  Läst saga.( samma bok typ 20 ggr )

 Jag hittade Emmas gamla dvd/mini tv. Malva älskade den. Hon satt länge och kollade på Pippi. Det är bra att jag sparar grejer ibland 


Hon är så kramig och gosig. Ville knappt gå ifrån henne nu när hon hade somnat. Var så mysigt att ligga brevid henne. Tror faktiskt jag kryper ner brevid henne snart. Känner mig rätt trött och matt. 

Det har varit en lite "upp och ner"-dag i dag. Glad, ledsen, trött, pigg, glad, ledsen. Har lagt mig och dragit täcket över huvudet minst två gånger idag. Kan inte skylla på pms. Har bara varit en sån dag helt enkelt. Tror stressen och oron inför operationen börjar krypa på. Har lipen i halsen hela tiden och tårar som bränner bakom ögonlocken. 

När Malva kröp upp i min famn förut o sa:

-Min famooo , så var det svårt att hålla tårarna borta. 

Eller när Emma i morse ropade Hej då innan hon skulle gå till skolan. Stängde dörren. Och sen öppnade den igen och sa:

-Jag älskar dig. 

Oj. Då bubblade känslorna i kroppen och det var omöjligt att inte gråta. 

Emma har en kompis här som ska sova över. Mycket fnitter och skratt. Härligt. Det är lättare att somna när man hör dom från Emmas rum än att störas av Prins T som är extremt jobbig. Tror stress och oro gör att tinnitus blir värre för idag har det varit sus och brus deluxe. 

Imorgon ska vi ha Malva under dagen. Tror vi åker till Ikea. Passar utmärkt att äta köttbullar där när man har henne. 

På kvällen blir det ut på stan en runda. Om tant orkar. He he. 

Nä nu somnar jag nästan sittandes med mobilen i handen. Dags att krypa ner. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar