Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 15 mars 2018

Wahlgrens värld 

Idag är det torsdag och det innebär torsdagsmys = Wahlgrens värld. Då får Emma vara uppe lite längre så vi kan titta på det. Kanske är för sent egentligen för en 9-åring att vara uppe till kl 22 när det är skola dagen efter. Ja, det må hända men det här är vår grej. Vi tycker det är både kul och mysigt att se det tillsammans. Hon dör inte av att vara vaken en timma längre. Dessutom är hon lika trött varenda morgon oavsett när hon lägger sig. 

Jag hade torsdagsmys med Patric också när han var liten. Men då såg vi på Efterlyst. Och han överlevde det. 

Idag har min lilla trollunge varit här. Vilken dag vi haft. Lek och bus. Sång och skratt. Vi har läst böcker. Varit ute och gått. Sett film. Lekt med lera. Hon är full av energi och hon ger energi. Så mycket kärlek och gos. Men oj vad trött jag är nu. Tant börjar bli gammal Hahaha


Patric och Tilda åt middag med oss nu ikväll. Härligt att ha hela familjen här. 

Men nu är jag som sagt rätt trött. Fullt ös från morgon till kväll. Jag kommer somna ovaggad. 

Tog ingen medicin innan idag heller, vill inte vara trött och slö när jag passar Malva, så jag har lite småont nu. Längtar efter att få krypa ner i sängen. 

Imorgon ska jag in till stan en runda. Uträtta ärenden och luncha med en vän. 


Hoppas du har haft en bra dag ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar