Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 11 mars 2018

Melodifestivalen

Vilken helg vi har haft. Ett enda ord, fantastisk!



Umgåtts med härliga familjen Forslund. Blivit väl omhändertagna. God mat och dryck. Suttit ute i kyla och snöande i ett varmt bubbelbad. Träffat andra härliga vänner. Shopping på Mall of Scandinavia, mello på Friends. 

Det här behövde vi❤️

Vad tyckte ni om melodifestivalen? När man satt där och tittade kändes liksom alla låtarna rätt bra. Utom Rolandz och fuldans. Bara ett skämt ju. Benjamin vann, många gnäller men han fick ju både internationella juryns och svenska folkets röster så det kan ju inte varit helt fel. Men är det inte rätt ofta det låter så efter mello, att fel låt vann?

Och vem orkar hetsa upp sig över vilken låt som vinner eller inte? Det gäller ju knappast liv eller död?

Kul för Benjamins skull iaf. Han såg genuint glad och lycklig ut. 

När vi kom hem började Emma göra slime direkt. Hon köpte nåt lim på Panduro som tydligen är heeeeelt perfekt att göra slime med. 


Hon köpte även en Levis tröja under helgen som hon är så nöjd över 


Hon var så stolt över att ha fått handla i Levisbutiken att hon sparade påsen.


Den fick en hedersplats över sängen he he 

Minns själv hur man sparade påsar, tags från tröjor mm när man var liten. Jag var galet nöjd och lycklig när jag fick köpa en Balltröja. 

Tagsen från tröjan hängde jag på väggen. Tröjan fick knappt tvättas haha. 

Minns inte riktigt vad butiken hette där jag köpte den. Men har för mig att det var Gul och blå , eller nåt sånt. Butiken låg inne på Kopparslagaren. Typ samma länga som Welness. 

Balltröja och Nikeskor var extremt viktigt att ha. Och Salomonväska. Då var man inne. 



För Emma är det Adidas och Levis som gäller. Dock tycker jag det är väldigt tidigt att börja bry sig om märkeskläder när man är 9 år. Eller?

Nu har jag lagt mig. Är väldigt trött. Och jag har rätt ont efter bilresan hem. Har haft lite ont i helgen. Men inte mer än att jag har härdat ut. Fast igår kväll/natt när vi satt och hade trevligt hemma hos Forslunds fick jag stå upp och hänga över en stol. Kunde inte sitta. Då gjorde det extremt ont. 

Men jag har ju varit igång och rört på mig väldigt mycket denna helgen så det är kanske inte så konstigt. Andningen känns dock mycket bättre nu. Ett steg framåt. 

Imorgon ska jag till kuratorn. Skönt. Känner att jag behöver det. Är liksom som en klump i magen/bröstet. Som denna helgen, har haft det väldigt bra och jag är glad över det vi gjort. Varm i kroppen över att se Emmas lycka och glädje denna helgen. Jag är tacksam över att vi har så fina vänner som tar emot oss och tar hand om oss. Men...jag känner mig ändå ledsen på nåt vis. Låg. Flera gånger denna helgen har jag känt att jag inte riktigt varit med i samtalen utan mina tankar har svävat i väg och jag har funderat på annat. Har haft svårt att sova...grubbel grubbel. Det är något som tynger mig. Munnen ler men hjärtat gråter. 

Hela min kropp, hela jag, skriker efter att få stänga i mig i sovrummet , krypa ner i sängen och bara vara ensam. 

Men sen så är jag lite PMS-ig också. Det gör ju inte saken bättre. Kanske blir bättre om jag sover lite. 

Ny dag imorgon. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar