Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 25 mars 2018

Tranan

Inatt ställde man fram klockan. Och tranan tittade förbi. Fjädrar överallt. Han hittade Emmas strumpbyxor på hennes dörr. Hur länge tror man på tranan, tomte osv? Emma är 9år och hon tror på det än. Jag är glad så länge hon tror. Så länge och vill och vågar tro. Misstänker att der snart blir "löjligt". Tyvärr. Men mycket handlar väl om hur föräldrarna lägger upp det också. Här är det både fjädrar och andra spår av tranan. 

Och på julafton ställer Emma alltid ut gröt. Och springer nyfiket till dörren och kollar om han har ätit upp. Och tillslut har han det. Och han lämnar alltid ett paket. 

Det är mysigt med traditioner. Och fint om Emma för dom vidare till sina barn. 

Igår var det en fantastiskt bra dag på alla vis. 

Startade dagen med att se film med Malva.

Hon var så söt när hon skulle rita en teckning. Alla får vara med sa hon. ❤️



 Vi åkte en runda till mamma o pappa och tog en fika. 

Vidare till Ikea och åt lunch. 

Malva och jag la oss och sov middag en stund. 

Igår kväll var vi ute och käkade på Kött och bar. Micke fyller ju 45 när jag är nyopererad så vi firade lite igår istället. Eftersom vi inte vet hur jag mår då. 

Otroligt god mat. Jag blev lite kär i kocken/kockarna. Jag tog hälleflundra. Var så gott så jag ville inte att maten skulle ta slut. 

Vidare till Lilla Puben och mötte upp en vän. 

Men tant orkar inte med kvällar på stan längre så jag landande i sängen innan klockan slog midnatt. 

Nu ska jag dricka mitt kaffe. Snart fixa fejset och in o möta upp en vän i stan. Lunch och lite babbel. Härligt. 

Solen skiner. Och jag skulle precis just nu skriva att jag känner mig glad men näää. Då hörde mamma av sig. Mormor ligger på sjukhus. Nu fick jag ont i hjärtat. 😢 

Det vänder snabbt i livet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar