Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 2 mars 2018

Pneumothorax

Ikväll har Emmis och jag haft myskväll. Kröp ner i sängen med massa gott på en bricka. Kollade Talang. Har pratat och skrattat. Jäklar vad ont det gör att skratta. Får panik. Men så skönt att få skratta.Ont-skönt. 

Så underbart att hänga med Emma. Är övertygad om att ifall Emma inte hade varit mitt barn utan en tjej i min ålder så hade vi varit väldigt bra vänner och haft sjukt kul ihop. Hon är sååå mini me. ❤️ 


Nu ska vi sova men givetvis så börjar det knastra och spraka i lungan igen. Kanske har skrattat för mycket. 

Så sjukt obehagligt att känna/höra det inombords. Gnissel gnissel. Typiskt oskönt kan man sä. 

Gick in i mina vårdkontakter/journalen för att läsa om dom skrivit nåt om röntgen idag. Men det stod inget än. 

Läste däremot anteckning från natten när jag kom in till sjukhuset. Aj! Gör ont bara att läsa. 

Liten pneumothorax. Inte konstigt att det gör ont. 


Väldigt bra iaf att man kan läsa sin journal i mina vårdkontakter. 

Nu hoppas jag på lite sömn. Imorgon tar vi sovmorgon. Svärmor kommer på fika. Och sen ska vi till Patric och Tilda. Malva ska visa sin nya säng. Hon har fått en ”stor” säng nu och var sååå lycklig. Farmors lilla skrutta. Stora tjejen nu. 

Ha en trevlig helg och passa på att vara hemma, umgås och relalalaxa nu när det ändå är snökaos ute. 

Natti



Pssst. Mitt nya ”jag måste ha annars dör jag”-godis. 

Filidutter och flaskor med trocaderosmak 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar