Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 16 mars 2018

Snökanon 

Var på stan men fick inget gjort på min to do-lista. Gaaaah! Kände mig trött och disträ. Ofokuserad.  Får väl åka in till stan igen i nästa vecka och hoppas på att få mer gjort då istället. 

Lunchade iaf med en vän. Skönt att få babbla av sig lite. Jag träffar mina vänner alldeles för sällan. Finns risk att jag snart kommer bli en enstöring. Måste ta tag i mitt liv. 

När jag kom hem la jag mig o vilade en stund. Emma kom hem med en kompis efter skolan. 

Jag gick ut och gick en runda. Blå himmel och sol ute.  


Det blåste lite men ändå skönt att känna solen i ansiktet. 

Jo men så att eh...10 minuter senare. Baaaaam! Snökanonen slog till. Det blev mörkt, det blåste upp ännu mer och började snöa. Inte alla lika skönt. Snarare svinkallt. Trots dubbla byxor och tjock jacka så frös jag. 



Hej hej eskimå. 

Nu sitter jag inne och värmer mig med en kaffe. Ute skiner solen igen. Hm...schizo-väder.  Emma följde med kompisen hem en stund. Jag ska lägga mig på sängen och läsa lite. Kanske blunda en stund. På senare tid har jag lärt mig att uppskatta att vila. Powernap , magiskt skönt. 

En annan kompis till Emma ringde och frågade om hon fick sova över här inatt. Men jag orkade inte. Vill ha fredagsmys med familjen. Se Talang. Äta gott och bara vara. Dessutom blir jag lite irriterad på att det alltid ska sovas över här??!! 

Men man får väl se det som så att hennes kompisar iaf tycker det är kul att vara här. Sen är Emma lite hemmakär och vill gärna vara här hemma. Det är oftast ok att kompisar sover över. I princip alltid. Men idag blev det ett nej. Och det kan vara bra att få ett nej ibland också. 

Nä nu gäspar jag snart käken ur led.

 Powernap-check! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar