Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 27 mars 2018

Styrka

Idag är det deppigt värre. Huvudet värker. Tinnitusen är så ihärdig att jag knappt kan höra något annat än suset och bruset. Jag är trött. Känner mig illamående. Magen kör. Hjärtat slår hårt och fort. 

Ligger på soffan och ser Nyhetsmorgon. Ingen energi. Ingen lust till nåt alls. 


Vill bara gråta. Emma kramade mig länge innan hon gick till skolan. Sa att hon ville åka med imorgon. Vara med på sjukhuset. Hon är nog också lite orolig

Idag ska hon ta med en kompis hem efter skolan. Skönt för henne att leka och tänka på annat. Hon ska leka med en tjej från parallellklassen. Bra att hon vidgar sina vyer lite. Snart börjar hon 4:an och då ska klasserna blandas så hon får en del nya klasskompisar. Jag trodde hon skulle vara nervös över detta men hon verkar inte alls bry sig om det. 

-Jag träffar ju alla på rasterna, sa hon. 

Bra tänkt. 

Jag tror jag ska ta en pw. Få lite frisk luft. Jag ska  ev ta en kaffe med en vän. Kan behöva tänka på annat en stund. 

I em/kväll drar vi iväg och käkar ute nånstans. Jag ska packa ner lite myskläder och lite annat bra att ha inför mina nätter på sjukhus. 

Jag längtar tills allt är över. Jag ska plocka fram all min styrka o ta mig igenom det här ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar