Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 30 mars 2018

Hög på socker 

Vilken bra dag det varit. Vi åt frukost. Emmas kompis åkte hem. Malva och Patric kom förbi och fikade. Malva hittade ett påskägg fullt med godis. Hon blev sååå nöjd. Hon åt bara nån bit men tyckte det var väldigt spännande att inspektera ägget. 


I em var vi bjudna på kroppkakor hos mamma o pappa. Gott. Åt tre och blev proppmätt. Var tvungen att gå ut och gå en runda när vi kom hem. 

Nu ikväll har jag förberett en räktårta som vi ska ta med till svärmor imorgon på påsklunchen. Jag ska garnera tårtan imorgon. Hoppas den blir bra. Gjorde recept efter Jennys matblogg. 

http://www.jennysmatblogg.nu/2014/04/10/rakcheesecake/


Sen blev det popcorn och en Beckfilm 

Emma har grejat med slime nästan  hela kvällen. 


Vi har tittat på gamla filmer och kort på Emma när hon var mindre. 2-3 år gammal.  Lilla gumman. Tiden går så fort. Och man har nästan glömt att hon varit så liten. 

Här är vår lilla påskkärring när hon var 3 år ❤️


Tänk om man ibland kunde spola tillbaka tiden.  Om så bara för en kort stund. 

Det är skrämmande när man tänker på hur fort tiden går. Emma blir 10 i år. Patric 24 år. Jag 44 år. Galet. Jag var ju nyss 18 och gick på Sandra two for one och drack hot shots. 

Jag kan bli stressad över hur fort det går. Jag vill ta vara mer på tiden. På stunden. På nuet. Låter så klyschigt med Fånga dagen men man borde verkligen bli bättre på att göra det. Att ibland bara släppa allt som snurrar runt i huvudet o bara fokusera på det man gör just där och då. 

Jag tycker dock jag har blivit mycket bättre på det sedan jag började med Mindfulness. Jag vet att jag har sagt (skrivit) det innan men jag säger det igen, ALLA borde prova mindfulness.  


Man borde också bli bättre på att inte skjuta upp saker man tänker och vill göra. Man vet aldrig hur livet kan ändras eller hur nästa dag ser ut. Tänk om man missar sin chans? Tar man verkligen vara på livet så som man borde? Lever man så som man verkligen vill? Är man nöjd? Är du nöjd med ditt liv?

Nä nu ska jag sluta svamla och sova. Jag har varken blivit religös eller är full. Möjligtvis hög på socker. Och övertrött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar