Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 29 mars 2018

Sur

Nu har jag lagt mig. Rätt skönt att ligga i sin egen säng ändå. 

Det gick smidigt att åka landstingsbussen. Man fick en fralla, kaffe och så fritt wi-fi. Riktigt lyxigt jö. 

Det har varit en soft em och kväll. Emma har gått runt och "påskat" med en kompis. 


Hennes kompis stannade kvar här på middag och övernattning. 

Jag har slappat i soffan. Är mentalt helt slut. Har varit en rejäl pärs. Förbereda sig för op. Ligga och vänta. För att sen få veta att den är inställd och så måste styra med att komma hem. 

All stress gör att tinnitusen är hemsk. Helt sjukt vad det låter. Har svårt att höra tvn.  Och jag är rejält öm i huvudet och det sticker i ansiktet efter alla undersökningar. 

Men men. Nu släpper jag det här. Skaka av mig och gå vidare. Får försöka ha kul och göra massa roligt fram tills nästa försök till op blir. Nu fick jag ju en chans att leva lite till. Som sagt, det finns ofta en mening med det som händer. 

Jag bytte en helg i sjukhussängen mot en hel del annat på schemat dom kommande dagarna. 

En runda till stan. Kroppkakor hos mamma, påskmiddag hos svärmor. Passa Malva. Allt är bättre än sjukhussängen. Så ja, det blev rätt bra trots allt. 

Malva ringde FaceTime förut och var ledsen. Hon ville komma till farmor.  Lilla gumman. Min söta , sura, lilla påskkärring 😍



Söt även när hon är lite sur hehe 

Startar helgen med sovmorgon. Underbart. Sen ägg till frukost. Är det påsk så är det. Hepp hepp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar