Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 5 april 2018

45 år

Hipp hipp Hurra för Micke idag. Tänk att det är mer än 30 år sedan vi möttes i korridorerna på Nova. Hängde på rasterna. Spelade pingis i hans källare  ( där vi har lek och gästrum nu ) dansade tryckare på disco i Folkets park och hånglade utanför Köpet här i Lindsdal. Det var tider det. Haha. Sjukt vad tiden går. 


Malva jag och Emma smög upp i morse och fixade lite ballonger och la fram paket. 


Vi väckte honom med sång. Sen åt vi frukost tillsammans. 

Nu har Malva gått till förskolan och jag ska vila en stund. Inte mycket sömn inatt med en hostig stök och bök-Fia brevid mig. 

Ska ta en liten powernap. Sen ska Emma och jag in till stan och äta födelsedagslunch med Micke. Det är vårt firande för dagen. Micke vill inte ha kalas och jag är inte upplagd för att styra med nåt stort galej nu men det kommer några gäster på lördag iaf. 

Nähe. Nu orkar jag inte hålla ögonen öppna längre ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar