Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 3 april 2018

Bucket list

Emma är så himla kärleksfull. Hon har varit med Micke på jobbet hela em. Innan dom åkte hem ville hon köpa blommor till mig. Bara sådär helt plötsligt och spontant för sina egna pengar. 

Kan vara sen finaste buketten jag fått. Gulle Emma❤️


Jag har i princip legat hela dagen. Ligger fortfarande. Micke har börjat med middagen. Jag borde försöka ta mig upp. 

Är matt och frusen. Trött o seg. Hade en temp på 38.3 för någon timme sen. Trots febernedsättande i kroppen. Känns lugnare i magen just för tillfället. Får väl se hur det blir efter middagen. 

Jag har legat och funderat på saker jag vill göra i mitt liv. Saker på min bucket list. Här är några grejer:

Springa tjejmilen i New York

Besöka ett koncentrationsläger. 

Åka på safari

Hoppa fallskärm 

Åka på kryssning i Karibien 

Prova att bo i Thailand under några månader. 

Volontärarbeta på barnhem i något fattigt land 

Åka luftballong

Vara fosterförälder/stödfamilj 

Åka till Mexico på en All inclusive-resa

Dyka i Stora barriärrevet. 

Tjejresa till Dubai 

Åka helikopter över Grand Canyon

Ha en sommarstuga med sjöutsikt 

Vinna massa pengar i Las Vegas 

Skriva en bok


Har du någon bucket list?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar