Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 15 april 2018

Bio

Idag var min favoritfamilj här på besök. Dom stannade på lunch och fika. Mysigt. Älskar att ha dom här. Hur trött jag än är och hur ont det än gör så mår jag bra. Malva ger så mycket energi. 

Men jag hade ganska ont och så fort dom hade gått la jag mig och sov i flera timmar. 

Emma har lekt med en kompis hela dagen. Mycket trix på studsmattan. Underbart att se henne så glad och lycklig. Även om det är mycket:

-Mamma kolla. Mamma titta en gång till. Mamma filma mig nu. Mamma jag har lärt mig ett trix. Mamma mamma mamma. 

Pheeew!

Jag ska snart gå och lägga mig igen. Ska bara se serien Gränsland. Jag har rätt ont. Ibland bara skriker jag rakt ut. Det känns som att nån vrider en kniv bak i huvudet. 

Det var svårt att äta korv med bröd idag. Kan knappt öppna mun. Har ju liksom ingen känsel i läppen. Och mungipan hänger. Jag typ dreglar. Trevligt. Känner mig lite stressad över att jag ser sne ut och är så bortdomnad men jag hoppas det lägger sig snart. Ingen stress. Det får ta den tid det tar. 

Pratade precis med Malva igen. Så mysigt när hon ringer FaceTime. Jag har bokat bio åt oss nästa helg. Vi ska se Alfons Åberg. Den är bara 30 min så det borde gå att få henne att sitta still. Och det är inte hela världen om vi får gå ut från bion. Ska bli så mysigt att få göra detta med henne. Längtar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar