Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 22 april 2018

Soft mood

Jag tror nog jag är starkare och piggare än jag är. Är helt slut efter den här dagen. Sov en stund förut men skulle ändå kunna gå och lägga mig, typ nu. 

Har precis satt mig med en kopp kaffe. Så skönt att bara sitta och göra ingenting. 


Det har varit en väldigt bra dag. Malva och Patric kom hit på frukost.  Sen åkte Malva och jag bussen till stan. Vi åt på McD och sen var vi på bio. På Alfons Åberg. Det gick hur bra som helst. Första bion för Malva och hon gillade det jättemycket. 

-En gång till sa hon när filmen var slut. 

Filmen var bara 30 min. Rätt länge för en 2-åring att sitta still men hon satt hur duktigt som helst. Kröp upp i mitt knä efter en stund. Så mysigt och gosigt. Hon är så go lilla Malva. Väldigt envis och vet vad hon vill...och inte vill. Men så snäll och kärleksfull. Jag tycker hon är väldigt duktig och förståndig för sin ålder. 

Jag var när lipen på bion. Hjärtat svämmade över när hon kröp upp i mitt knä och sa:

-Malva gosa famooo. 

Och så underbart att se henne så glad och förväntasfull innan bion. Blev alldeles varm i kroppen. Barnbarn, hur mysigt är det inte?! Jag älskar att vara farmor! 

Micke och Emma hade kul på sitt håll. Dom gick bingorunda på Värsnäs och Emma vann. Lycka. 

Patric hämtade Malva och mig efter bion och sen åkte vi hem hit på fika och lek i trädgården. 

Jag sov en stund. Tog en kortare pw. Vi har käkat middag och nu sitter jag som sagt med en kaffe. 

Hade rätt ont i huvudet ett tag medan Malva och jag var iväg. Kanske inte var så bra att jag bar henne. Inte lyfta tungt på 8 v. Hoppsan.  Känns bättre nu iaf så det kanske inte var nån fara. 

Dock är Tinnitusen på max. Blir lätt så när det varit en intensiv dag med "rörigt" runtomkring. Men jag är så trött så jag orkar inte ens störas av det. 

Är så där härligt avslappnad och har gått in i soft mood. Pyjamasen är på. Sminket av. Ska bara borsta tänderna sen är jag redo att somna när som helst ...

Edit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar