Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 4 april 2018

Detox

Mår lite bättre i magen. Tempen är på 37.8 så ingen feber. Men trött och småont i hela kroppen. Igår låg jag verkligen hela dagen. Ingen särskilt energi idag heller. Gick från sängen till soffan. Där ligger jag fortfarande. Har kollat på ett avsnitt av GWs mord. Om Johanna Möller. Vilken sjuk människa. 

Min läkare ringde nyss o sa att dom ska kolla på en ny operationstid så snabbt det gick. Fick inget svar på när det kunde tänkas bli. Avskyr den här väntan. Stressar sönder mig. 

Sen skrev hon ut mediciner. Jag sa att min mage mår pest, jag med. Så jag skulle avvakta ett par dagar med att ta medicinen. För att kanske magen skulle få vila lite. Jag vill inte ha mer mediciner i min kropp. Jag skulle snarare vilja göra en rejäl detox. Rensa kroppen från  mediciner och allt fett och socker jag trycker i mig. Funderar på att köra en detox genom Forever. Skulle behövas. 


Nu ska jag och Emma snart gå bort till affären. Ev ska hon ta bussen in till stan med en kompis. Stora tjejer nu som kan ta bussen själva. Micke jobbar inne i stan så han har koll på dom och sen kör han hem dom. 

I em kommer Patric, Tilda o Malva hit och käkar middag. Micke och Patric ska på innebandy , Tilda ska jobba natt så jag lånar Malva över natten. Mysigt. 

Pratade med Malva igår kväll och frågade om hon vill komma och sova hos farmor och det ville hon. Men hon var bestämd med att hon ville vara vaken. Hahaha. Hon tror väl när man frågar om hon vill komma och sova att hon bara ska sova. Att hon ska behöva lägga sig direkt. 

Nu skiner solen ute. Underbart. Hoppa ur pyjamasen och ut och ta lite luft kanske. Och när jag handlat och Emma har åkt iväg ska jag jag nog ta en  pw. 

Blommorna från Emma blir bara finare och finare 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar