Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 4 april 2018

Tröttkeps

Emma och hennes kompis tog bussen själva till stan idag. Dom skulle äta på McD och sen gå och titta lite. Micke hade dock koll på dom och sen körde han dom hem. Men stora tjejer som kan ta bussen nu. Gick hur bra som helst. 


Jag satt ute i solen en stund och tog en kaffe. Blev ingen pw för mig. Var helt slut bara av att gå och handla. 

I em kom Patric, Tilda och Malva hit på middag och lite fika. Malva stannade kvar här och vi har haft en mysig kväll. 


Hon sover gott nu och jag ska snart krypa ner brevid henne. Jag på ena sidan och Emma på andra. Mysigt. 

Jag har huvudvärk och känner mig helt slut. Tröttkeps. Ska bli skönt att få krypa ner. Jag behöver sömn. Skönhetssömn. Inte ens jordens dyraste krämer och smink kan hjälpa detta trötta slitna fejs nu. 

Imorgon bitti ska vi gå upp och sjunga för Micke. Han fyller 45 år. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar