Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 10 april 2018

Elitstyrkans hemligheter 

Har precis kollat på ett bra program på SVT, Elitstyrkans hemligheter. 

Där får man följa såna som söker till Elitstyrkan. Enorma påfrestningar och tester dom ställs inför för att bli godkända. Det här är ett test/prövningar dom ska ta sig igenom under några veckor. Ledarna gör allt för att knäcka dom. Dom kan tex väckas mitt i natten och måste ut o springa/träna. Dom utsätts för saker dom är rädda för. Dom testas på alla möjliga sätt. Många ger upp eller bryter ihop innan det är slut. Bara en kan vinna. 

Dom som söker är inte tränade eller har någon erfarenhet av detta innan, utan är helt vanliga människor som sökt hit för att se om dom klarar utmaningen. 

Det är tredje säsongen detta programmet går. Det är alltså ingen film eller nån serie utan reality-tv. 

Det har varit en soft kväll. Min väska är packad. Åt god middag med familjen. Potatisgratäng, pepparbiff och pepparsås. Mmmm. Tisdagslyx. 

Har hängt lite med Emma. Gjort hårinpackning på henne och fixat hennes hår.  Ville inte riktigt släppa henne när jag skulle krama henne godnatt. Hinner inte träffa henne imorgon. Hon sover när jag åker. 

Jag har hunnit träffa Patric idag med. Kändes bra. Vi tog en fika på stan. Och så har jag pratat FaceTime med Malva. Farmors lilla skatt. 

Det märks att jag är spänd för då blir tinnitusen värre. Ett jäkla liv på Prins T ikväll. Och det sticker extra mycket i läppen. Känner inte kinden riktigt. Det är liksom bortdomnat. 

Jag försöker skaka bort den där dåliga känslan jag har i kroppen men det är svårt. Hoppas det känns bättre när jag väl är på plats imorgon. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar