Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 28 april 2018

Vaken

Japp. Så ser det ut just nu. När jag stirrar i taket alltså. Becksvart. 

Tror ni jag kan sova? Näpp. Trött så in i...men hjärnan måste tydligen lösa världsliga problem just precis nu efter midnatt. Verkar även viktigt att fundera på icke meningsfulla grejer. Och tänka på saker jag ändå inte kan göra något åt nu...mitt i natta. 

-Undra om brödet räcker till söndag eller om vi måste köpa nytt imorgon. Jaaa...undra sa flundra. Om inte annat så lär jag ju märka det efter frukost, I MORGON.  Suck. Kan man inte bara stänga av hjärnan? On off-knapp var nåt Gud glömde när han skapade människan. Tydligen inte viktigt. Alldeles för lite tålamod fick man också. Men näshår fick man. Och övrig kroppsbehåring med extra tillväxtnäring.  

Jag har legat vaken i flera timmar nu. Var tjugonde minut har det vandrat glada , skräniga, berusade människor ute på gatan. Troligtvis på väg till bussen in mot stan. Party party. 

Jag känner mig mer som om jag nyss kom hem från partaj. Trött, dåsig och lite lätt illamående. Lite lagom flummig. In i bakisstadiet. Typiskt oskönt. 

Prins T verkar döv för han höjer volymen i mitt öra hela tiden. Ikväll är det svårt att koppla bort oljudet. Jag avskyr verkligen tinnitus. Driver mig snart till vanvett. 

Vanvett? Vem använder ens det ordet? Jag börjar bli gammal, på riktigt. 

Jag kanske borde lägga ifrån mig mobilen. Kan ju bli lite lättare att somna då iaf. Men jag har lagt ifrån mig den ett antal gånger men gett upp efter en stunds stirrande i tak. Vändande och vridandet. Stökande och bökande. Känns helt omöjligt att kunna somna. Ska jag gå upp istället? Lägga mig på soffan och se nån serie?  Äta nåt. Ta en macka kanske. Jag börjar bli hungrig. Fast räcker brödet till söndag då?

Nä...jag gör ett försök till. Behöver ju sova. Wish me luck. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar