Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

måndag 16 april 2018

Ansiktsmask

Alla som känner mig vet att jag är besatt av kokos. Jag fullkomligt älskar kokos. I alla former. Tröttnar aldrig. 

Idag, när jag var rastlös och ville fördriva tiden, så tog jag på en ansiktsmask. En creamy coconut-mask. 



Den luktade verkligen magiskt gott. Var svårt att inte äta av den. Dock vet jag inte om den gjorde något underverk för fejset. Känner mig riktigt sliten. Och det känns verkligen som att jag har åldrats 10 år senaste tiden. Skulle behöva gå på spaaaaaaaaaa. 

Äntligen är det bara en kort stund kvar till Advokaten börjar. Den här dagen har varit riktigt seg. 

Jag har haft ont, känt mig låg, trött, rastlös, energilös och på riktigt dåligt humör. Lipig och deppig. En riktig berg och dal-bana i humöret idag. 

Men snart sova och hoppas på att morgondagen har lite mer positiva tankar och känslor att bjuda på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar