Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

lördag 7 april 2018

Kokos 

Är det nåt jag älskar så är det kokos. I alla dess former. Att äta direkt ur en kokosnöt är ren magi. Så när jag hittade denna på Ica så var lyckan total. Hum hum i munnen 


Smakar precis som att äta direkt ur en kokosnöt. I löööve. Bra med mjölk o laktosfritt. Borde köra det lite mer nu när min mage krånglar. 

Idag tog jag sovmorgon igen. Skönt. Hade svårt att somna igår och har sovit dåligt inatt. Drömmar. Svettats. Bökat. Kudden låg fel. Lakanet var knöligt. Ja...inget var bra ett tag. 

Idag testade jag att springa första gången på 5 månader. Är galet otränad. Inte varit på gymmet heller på flera månader. 

Sprang iaf 3 km. Inte så snabbt. Men det var rent olidligt ett tag. Revbenen gjorde ont. Och jag hade svårt att sträcka på mig varav jag inte fick luft knappt. Men men. Man får vara glad för det lilla. Men jag ska alltså orka 7 km mer för att klara tjejmilen. Pjuuuh. Men det är några månade kvar. Kanske har kommit mer i form då. Och revben mår bra. 


Nu sitter jag i solen o tar en kaffe. Ska snart börja fixa lite inför kvällens kalas. 

Ha en härlig lördag. Ut o lapa sol ☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar