Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 29 april 2018

Mästarnas mästare

Nu har jag satt ner rumpan i soffan och ser Mästarnas mästare.  Bra program. Och skönt att äntligen sitta ner. Har hållt igång precis hela dagen. Satt bara en kort stund nyss när vi åt middag. Och tidigare idag då när vi åt lunch.  

Vi startade dagen med en tips och bingopromenad på Stensö. Mysigt att hänga med lilla familjen Wisth. 


Vi fortsatte mot Ikea och åt lunch. Sen hem och grejade i trädgården. Rensa bort gamla vissna blommor. Plantera. Tog fram altanmöbler. Jag ändrade lite i min nya sitthörna. Kom på att vi hade ett bord vi egentligen tänkte köra till tippen. Det funkar utmärkt ett tag till. Ska bara olja in det lite. 

Älskar att använda "gamla" saker. Och gärna att det är lite slitet och nött. Likaså krukor. Helst ska dom vara lite slitna och skavda. 

Det värsta med mig är väl bara att jag aldrig blir riktigt klar. Känner mig sällan helt nöjd. Jag flyttar,byter plats, ändrar om, flyttar igen...Fast jag gillar det. Det är kul. 

Som sagt, det är inte klart än 😅

Nu är jag helt slut. Har nog egentligen grejat för mycket idag men ibland blir det så. Dessutom tycker jag ändå jag tar det väldigt lugnt när jag grejar. Jag är inte så snabb längre. Allt tar sin tid. Normalt sett hade jag nog fixat klart det mesta på ett par dagar när det gäller den inglasade, trädäcket och uteplatsen. (Vi har ju tre möblerade platser, en liten på framsidan och nu min lilla extra hörna)

Jag har hållt på i flera dagar nu och är ändå inte ens halvfärdig. Men det får ta den tid det tar. Orkar inte ens bli uppstressad över att det är kaos lite överallt just nu. Både inne och ute. 

Är så mycket kaos i min kropp så det räcker att hantera det. 

När jag vaknade i morse hade jag lite tryck över bröstet. Hög puls. Hade så ont så jag stressade upp mig. Var nära att ställa in tipspromenaden. Men frisk luft, härligt sällskap och fin natur gjorde susen. Blev lugn i själen. Väldigt mysigt ute på Stensö. Borde vara där och gå lite oftare. 

Blir snart sängen för mig. Ska ladda batterierna  för en trevlig tillställning med vänner imorgon. Hur firar ni valborg? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar