Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

torsdag 5 april 2018

Skattepengar 

Idag har det varit en bra dag. Emma och jag åkte till stan och spenderade lite av skattepengarna som dök upp igår. Vi lunchade även med Micke på Bryggan. Emmas favvoställe. Mitt med. 

När vi kom hem hade jag tänkt ut och försöka springa en liten runda. Men jag däckade i soffan. Sov som en stock. Vaknade med ränder i fejset och dregel i mungipan. Fräscht. 

Men tog mig ändå ut på en liten pw innan middagen. 

Nu ligger jag på soffan igen. Mina tankar snurrar om allt möjligt. Idag ringde läkaren.  Jag opereras i nästa vecka. Så på onsdag tar jag landstingsbussen till Linköping. Op på torsdag. 

Så nu har jag lite tryck i bröstet och en oro gnagandes i kroppen. Ni vet när man är i ett samtal. Man lyssnar men hör inget. Man hör sig själv svara men vet inte på vad. 

Kollar tv men tankarna är någon helt annanstans. Jag känner mig frånvarande. 

Men... jag känner mig ändå glad att dom löste det så snabbt. Tacksam. Nu ska vi bara hålla tummar och tår för att det blir av denna gången. 

Imorgon ska jag ta sovmorgon. Längtar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar