Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

onsdag 11 april 2018

Lågt blodtryck 

Vilken lång dag det varit. Resan upp gick bra. Lämnade min väska på avdelningen sen vandrade jag in mot stan. Åt lunch. Kollade butiker. Satt ute i solen och fikade. Gick en runda till innan jag gick tillbaka till sjukhuset. Ligger en park nära sjukhuset som jag vandrade runt lite i.


 Skönt att city ligger hyfsat nära sjukhuset så att det gick att fördriva tiden där idag. Och ganska mysigt att äta lunch och fika själv. Skönt att bara sitta och titta på folk. Jag försökte läsa lite men det var svårt. Min hjärna går på högvarv och tankarna far runt. Har svårt att fokusera på texten. 

Tänkte kollat serie på mobilen men samma sak där, hänger inte riktigt med. Tankarna far iväg. 

Blodprover tagna och kontroller gjorda. Lågt blodtryck. 97/66. Det var likadant för två veckor sedan när jag var här. Dom frågade om jag brukar vara yr. Haha, jo tack. Har Menieres och bara ett balansorgan. Är liksom nästan alltid lite smått yr. Kanske blir värre med lågt blodtryck iof sig. 

Nu ligger jag nerbäddad. En omgång dusch med Descutan är gjord. En till imorgon bitti sen är jag redo för op. 

Rullas väl ner till op runt 9.30 tiden. Men sen är det lite förberedelser där innan operationen väl är. 

Jag behöver väl inte säga att jag är nervös. Tror nog ni förstår det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar