Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 24 april 2018

I det enkla bor det vackra 

Skulle ta mig en fralla tidigare idag. Höll den i handen och började skära igenom med kniven.  Aj! Skar mig i två fingrar. 


På bilden blödde det inte så mycket men innan dess blödde jag ner lite överallt. Rann verkligen blod. Det ena jacket var rejält djupt. Jag har tejpat båda jacken med stripes. Och så kompresser och plåster över. 

Jäklar vad ont det gjorde. Jag tycker jag är smärttålig och jag är inte särskilt känslig för blod eller så. När jag jobbade på intensiven tyckte jag att ju mer blodigt det var desto "roligare" var det. Men idag blev jag helt yrslig. Blev helt varm i kroppen, kändes som att jag började koka och jag blev svimfärdig. 

Så himla klantig. Men så går det när allt alltid måste gå snabbt och lätt. Note to self, lägg frallan på en skärbräda nästa gång. 

Väldigt lugn dag för mig idag och det har varit oerhört skönt. Emma hade en kompis med hem efter skolan så dom fixade mellis och fika själva. Middag slapp vi göra för vi åt rester från igår. Varför är spagetti och köttfärssås nästan godare dagen efter när man värmer det? 

Jag tog en kortare pw förut. Blåste så jäkla mycket och då brände det som eld i huvudet. Svidande känsla. Så jag klarade inte gå så långt. Men bättre en liten runda än ingen alls. 

Imorgon blir det också en lugn dag för mig. Det ser ut som fanken här hemma. Skulle verkligen behöva städa. Men näpp. Bestämde mig för ett par vilodagar och då ska jag hålla det med. 

Ska däremot gå hem till Patric, Tilda och Malva och bli bjuden på frukost/fika. Bra start på dagen. ❤️

Jag tog bort tulpaner förut,som stod på bordet i tv-rummet, och det blev så himla tomt och trist så då gick jag ut i trädgården och plockade några kvistar/grenar. 

Det blev så fint. I det enkla bor det vackra 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar