Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

fredag 27 april 2018

Bäst i test 

Vi är inte som alla andra som har ätit  tacos och kollat Lets dance idag. Vi gjorde hemmagjorda hamburgare. Fantastiskt goda blev dom. Fick tips av syrran att hoppa över att ha riven/hackad lök i och istället ha en påse grilldipp i. Supergott. Och enkelt. Hällde bara i dippmixen i färsen och så lite salt och peppar. 

På burgaren hade jag dressing, ost, bacon, sallad, lök och tomat. Mumma. 

Edit


Åt så jag fick rulla av stolen. Lite overdrive kanske men jäkligt mätt iallafall. 

Har päst i soffan hela kvällen. Som sagt, hoppade över Lets dance och kollade istället på Bäst i test på SVT. Har garvat en hel del. Har aldrig sett det innan. Typiskt att det var sista avsnittet. 

Emma har en kompis här som sover över. Mycket Musical.ly , hoppa studsmatta , sanning eller konka och fnitter. Härligt. 

Jag börjar känna mig trött. Har städat och grejat hela eftermiddagen. Ska bli skönt att få krypa ner. Tycker ändå det har varit en bra dag idag. Har t o m ”glömt” smärtan vissa stunder.  Dock fortfarande geggig i örat. Kanske borde ringt läkaren. Aja...nu är det helg. Så nu är det försent. Och jag överlever nog. 

Måste bara visa min nya fina tröja. Kanske egentligen en träning/löpartröja men jag kommer nog använda den till vardags oxå. Fin färg. Blev lite kär i den. Fyndade den på Stadium. 25% för medlemmar och så hade jag bonus. 


Kommer iall fall synas när jag har den. 

Nu ska jag krama kudde. Natti ❤️


Såg en rolig text idag. 


Min humor 🤣🤣🤣


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar