Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

söndag 8 april 2018

Krämig kycklinggratäng

Igår var en fixardag. Höll igång precis hela dagen. Det känns i kropp och knopp idag. 

Kalas med familjen igår, för att fira Micke. Jag dukade med rosa duk och lite kvistar från trädgården. 


Jag vet att duken är skrynklig men jag orkade inte stryka. Jag är fanken allergisk emot att stryka. Ger mig klåda. Avskyr  det. 

Vi bjöd på Krämig kycklinggratäng med pasta.

Enkelt när man har gäster. Går att förbereda innan. Och är VÄLDIGT gott. 

(Jag tar extra av nästan alla ingredienser )

 Idag skiner solen. Jag njuter av lugnet på morgonen. Jag var uppe först av alla. En kaffe och Nyhetsmorgon


Malva ringde nyss och babblade lite. Hon och Patric kommer sen. Vi ska skruva ihop cykeln hon fick när hon fyllde år så hon kan få ut och cykla lite. 

Annars blir det en soft söndag. Ut i trädgården o andas in våren som äntligen verkar vara här. 

Ikväll lite Mindfulness för mig. Kan behövas. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar