Jag har fått diagnosen Ménières.

Det är en sjukdom som har tagit över mitt liv.
Yrsel, kräkningar, dålig balans, ostadig, dropattacks, hörselförlust och tinnitus.
En diagnos som är svår att acceptera, en sjukdom smärtsam att hantera och ett handikapp jag måste lära mig att leva med.
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt liv med Mr Ménières, Herr Kräk och Prins Tinnitus.

tisdag 17 april 2018

Arontorps kroppkakor

Om ni gillar kroppkakor och inte redan har testat Arontorps så gör att, omedelbums. Så galet goda. 

Jag lägger varje kroppkaka i folie. Sen ner i en gryta med vatten. Salt i. Och så låter jag dom sjuda där i 30 min ungefär. Blir som nygjorda. 


Vi brukar köpa 7 kroppkakor till oss. Oftast äter jag 3 och dom andra får 2 var. Ibland kan jag vara snäll och dela den tredje med Micke. Haha. Men bara ibland. Nackdelen med kroppkakor är att man blir så jäkla mätt. Matkoma. Orörlig. 

Måste nog lägga mig på soffan...

#matvrak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar